سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستخط آشنا

مطلب اخیر حقیر که در پایگاه خبری تحلیلی شوشان درج گردیده است.

 یادمان باشد اگر برای رضای خدا کار می کنیم از واژه من کمتر استفاده نمائیم.سخنم با کسانی است که طی چند روز گذشته با بزرگ نمائی یک خبر که در سطح کشور اتفاق افتاد سعی داشتند با مصاحبه های مختلف در سایتهای پربازدید و روزنامه های محلی عملکرد ضعیف خود را این بار به وسیله دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قوی جلوه دهند.من! واژه ای است که در این ایام کاربرد زیادی پیدا کرده است  و می توان گفت این واژه در چند روز گذشته نقل و نبات محافل برخی از  نمایندگان مجلس برای ایجاد تنش های سیاسی و به چالش کشاندن مسئولین آموزش عالی کشور و البته استان خوزستان بوده است.در هفته ای که گذشت هم در فضای مجازی کشور و به صورت ویژه در روزنامه های استان خوزستان در خصوص موضوع اصلاح ظرفیت رشته های کارشناسی برای دختران اخبار زیادی منتشر گردید که با مراجعه به سایت ها و روزنامه ها در دسترس می باشد و نیازی به توضیح مجدد در مورد این اخبار نیست.

نمایندگان محترم بخوانند و پاسخ بدهند و به جای بزرگنمائی و به چالش کشاندن موضوع سعی کنند با ایجاد آرامش در فضای جامعه مشکلات مردم را با سعه صدر و به دور از هر گونه تنش مرتفع نمایند نه اینکه زمینه ساز آشوب و بلوا بین مردم شوند و تشویش و نگرانی آنان را دوچندان نمایند و از طرفی نیز موضوع مناسبی برای شبکه های ضاله ماهواره ای شوند .سوأل این است که نمایندگان مردم چرا تاکنون نسبت به دیگر مسائل و مشکلات کلان  استان خوزستان سکوت کرده اند ؟چه شد که در آنی زمین و زمان به هم گره خورد و همه این عزیزان پیگیر مسائل و مشکلات مردم شدند؟آن هم مسئله ای که از طریق مسئولین آموزش عالی با در نظر گرفتن مصالح استان در حال پیگیری بود.

ای کاش همه مسائل کلان کشور به دست نمایندگان مردم به صورت ویژه حل می شد،ای کاش  حساسیت و موضع گیری برای خوزستان در برابر مسئولان عالی رتبه کشور در دیگر مسائل هم به چشم می خورد.

جای بسی تأسف است که برخی سایت های خبری نیز برای بالا بردن آمار بازدید خود که هر کدام منتسب به یکی از مسئولین است کم نگذاشتند،بعضی روزنامه های کثیرالانتشار خوزستان هم همینطور،مشخص گردید رسالت برخی سایتها و روزنامه ها اطلاع رسانی نیست بلکه بزرگ جلوه دادن عملکرد برخی مسئولان است و البته اخبار آنها هم برگرفته از یکدیگر و بازنشر می باشد.

آری اگر رضای خدا را در نظر می گرفتیم فریاد سر نمی دادیم که من این موضوع را پیگیری خواهم کرد!من با فلان مسئول مذاکره نمودم!من واکنش نشان دادم و همه من هایی که اگر نبود وضعیت استان خوزستان هم اینگونه نبود.  

مولا امیرلمؤمنین حضرت علی (ع) در کتاب نهج البلاغه می فرمایند : تو را از بزرگى فروختن‌ هشدار مى دهم! زیرا بزرگى فروختن‌ از هر گناهى بزرگتر، و از هر عیبى فروتر است، و زیور پوشاک‌ ابلیس‌ مى باشد. بزرگى فروختن‌ انگیزه ی گناهان‌ است، لذا از هر گناهى بزرگتر به‌ شمار مى رود، چون‌ متکبر مى پندارد که‌ با گرفتن‌ چنین‌ حالتى توان‌ آن‌ را دارد که‌ عیب‌هاى خود را بپوشاند و پستى خود را برترى نشان‌ دهد، در نتیجه‌ آن‌ حالت‌ تصنعى به‌ زشت‌ترین‌ و پست‌ترین‌ شکلى خود را مى نمایاند، زیرا این‌ ابلیس‌ بود که‌ در برابر ارزشهاى خداداده به آدم‌ حسادت ورزید وبه خلقت اتشین خود مغرور گردید و خود را برتر نشان‌ داد.

 مردم ما از همه نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی  انتظار دارند همه مشکلات مردم را با جدیت پیگیری نمایند و اگر هم کاری انجام دادند فریاد منیت سر ندهند و فقط برای رضای خدا به خلق خدا خدمت کنند.

لینک این مطلب در پایگاه خبری،تحلیلی شوشان